Ravintola Backaksessa järjestyy tyky-päivät ja tyhy-päivät sekä kick-offit hyvinvointiasi ajatellen. Kaikki aktiviteettimme tapahtuvat ulkona kauniissa puistomaisemassa. Pyydämme varautumaan aktiviteetteihin sään mukaisella varustuksella.

Rakennamme teille aina toiveidenne ja tarpeidenne mukaiset kokonaisuudet, tässä meidän ehdotus, miltä päivänne voisi esimerkiksi näyttää

  • Klo 8.30 Saavutte Backakseen ja nautitte herkullisen aamiaisen. Tarjolla mm. kartanolla itse leivottuja sämpylöitä ja villiyrteillä maustettua voita sekä ohrapuuroa ja marjahilloa
  • klo 9.00-11.00 Kokoustatte Ravdoskaidin kabinetissa ja käytte läpi viralliset asiat
  • klo 11.00-12.00 Rauhoitutte alas lounaspöytämme ääreen, onkohan päivän saaliina tänään riistaa vai kalaa?
  • klo 12.00-14.00 Kokoustatte tai varaatte kenties meiltä hyvinvointiluennon
  • klo 14.00 Nautitaan iltapäiväkahveista makean sekä voimaa antavan nokkosshotin kera
  • klo 14.30 Siirrytte ulos kartanon puistoon
  • klo 14.45-17.00 Rentoudutte flow joogan parissa tai nostatte hien pintaan hyvän olon kehonhuollossa
  • klo 17.00-19.00 On lihasten vuoro rentoutua Tiilitehtaan saunalla aivan kartanon tuntumassa
  • klo 19.00-22.00 Nautitaan herkullinen illallinen omassa kabinetissa kartanon puolella. Maistuisiko Puutarhurin menu vai Everstin buffet?

Illallisen jälkeen kotimatka alkaa mieli levänneen ja vatsa täynnä ”Alina” emännän puhtaita arktisia herkkuja.

Koska tulette meille vieraaksi? Soita heti ja sovi teille sopiva päivä!

Tutustu tästä eri aktiviteetti vaihtoehtoihimme.

  • Pilates
  • Flow jooga
  • Kehonhuolto
  • Metsämieli hyvinvointituokio
  • Kuntopiiri
  • Mindfulness

Pilates

Pilates

Pilates on tehokas harjoitusmenetelmä, jonka tavoitteena on hyvän lihastasapainon saavuttaminen, ja etenkin syvien keskivartalon tukilihasten vahvistaminen. Harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta. Pilates on kehon ja mielen tietoinen harjoitus, missä keskittyminen ja kehollinen läsnäolo vahvistuvat. Selkä saa elvyttävää liikettä ja kehon ja mielen tasapaino lisääntyy.

Tyhy- sekä tykypäivät ja liikunnalliset ohjelmat - Ravintola Backas 2

Flow jooga

Flow jooga

Flow jooga on dynaaminen, virtaava joogatunti, jonka aikana tehdään paljon energisoivia liikesarjoja tietoisen hengityksen rytmittämänä.  Tunnilla rauhoitutaan arjen hulinasta ja nautitaan luonnon rauhasta. Dynaaminen harjoitus synnyttää kehossa lämpöä ja kehittää voimaa, tasapainoa, kestävyyttä sekä liikkuvuutta. Harjoitus päättyy rentoutukseen.

Tyhy- sekä tykypäivät ja liikunnalliset ohjelmat - Ravintola Backas 2

Kehonhuolto

Hyvän olon kehonhuolto

Hyvää oloa ja tasapainoa kehoon sekä mieleen. Lihasjännitykset saavat lempeästi kyytiä ja keho sekä mieli rentoutuvat kiireettömässä ilmapiirissä. Rauhalliset kehoa tunnustelevat venyttelyt parantavat lihastasapainoa, liikkuvuutta, poistavat kireyttä ja kolotusta. Pysähtyminen ja rauhoittuminen arjen keskellä vähentävät stressiä, ja parantaa hyvinvointia. Harjoitus päättyy rentoutukseen.

Metsämieli hyvinvointituokio

Metsämieli hyvinvointituokio

Luonnossa ja metsässä oleilu ja aistiminen edistävät tutkimusten mukaan monipuolisesti ihmisen hyvinvointia ja terveyttä.  Metsä ja luonto ovat tuttu ja turvallinen voimavarojen ja mielen latauspaikka. Metsämieli- menetelmä yhdistää luonnossa itsekseen latautuvat hyvinvointivaikutukset mielentaitojen harjoituksiin.  Harjoitukset johdattelevat tunnistamaan oman mielen toimintoja, pohtimaan ja kyselemään.  Luontoympäristö mahdollistaa aistien ja aivojen palautumisen ja elpymisen luonnollisella tavalla. Sisältää harjoitusohjeet mukaan.

Kuntopiiri

Tehokas ja monipuolinen kuntopiiri:

Reipas ja koko kehoa virkistävä ja vahvistava kuntopiiri raikkaassa ulkoilmassa. Tehokasta, hauskaa ja monipuolista lihaskuntoharjoittelua luonnon keskellä, luonnon omia mahdollisuuksia hyödyntäen. Monipuolinen harjoitus vahvistaa lihaskuntoa sekä hapenottokykyä. Jokainen liikkuu oman kuntonsa mukaan.

Tyhy- sekä tykypäivät ja liikunnalliset ohjelmat - Ravintola Backas

Mindfulness

Elämyksellinen mindfulnes

Mindfulnessin eli hyväksyvän, tietoisen läsnäolon harjoitukset vaikuttavat hermostoon, kehoon ja aivoihin. Useimmilla ihmisillä (n. 95 %) suhtautuminen asioihin muuttuu jo muutaman minuutin harjoittelulla ongelmakeskeisestä ratkaisukeskeiseksi.

Aivojen ollessa läsnäolon tilassa, kyetään tekemään uusia havaintoja ja löytämään uudenlaisia, luovia ratkaisuja. Suurempi osa aivoista on käytössämme ja voimme olla parhaimpia versioita itsestämme. On käyttökelpoista tunnistaa tämä tila ja oppia hakeutumaan siihen yksinkertaisin harjoituksin esim. ennen haastavia tehtäviä.

Elämyksellisissä mindfulness tapahtumissa faktatiedon osuus on n. vartti. Suurin osa ajasta käytetään monipuoliseen harjoittamiseen. Mindfulness-harjoitukset ovat yksinkertaisia, mutta eivät välttämättä helppoja toteuttaa. Siksi laadukkaalla ohjauksella, etenkin harjoituksen alussa on suuri merkitys. Harjoituksissa autonominen hermosto rauhoittuu ja keho siirtyy stressitilasta voimia palauttavaan tilaan. Ajatukset muuttuvat ongelmakeskeisistä ratkaisuja löytäviksi, avarammiksi ja levollisemmiksi.

3 kerran paketilla saadaan harjoitukseen ja kokemukseen syvyyttä ja ne asettuvat varmemmin osaksi arkea. Myös yksittäiset tapahtumat ovat mahdollisia.

  1. Kerta: Tutustuminen käsitteisiin ja perusharjoitteisiin
  2. Kerta: Harjoitteiden syventäminen ja monipuolistaminen
  3. Kerta: Harjoittamisen vaikutukset kehoon ja aivoihin tutukimusten mukaan ja omassa elämässä

Aistiva ruokailu  –  Mindful Eating

Hyväksyvä, tietoinen läsnäolo ruokaillessa antaa sekä keholle että mielelle tilaisuuden virkistäytyä ja voimaantua. Aistimme maut, tuoksut ja värit selvemmin. Huomaamme eri ruoka-ainesten suuntuntuman, ja näin tavallisesta syömisestä tulee tuore, ainutlaatuinen kokemus. Stressitasomme laskee ja ruoansulatus saa toteuttaa omaa tärkeää tehtäväänsä. Aktivoimme parasympaattisen hermoston, autonomisen “lepää ja sulattele” –hermostomme. Opimme tekemään mistä tahansa ruokailuhetkestä kehoa ja mieltä hoitavan elämyksen. Kesto 1-1½ tuntia + illallinen.

Edellinen asiakas oli kiinnostunut myös näistä

Kokoukset

Ravintola Backaksessa meillä on 5 erikokoista tunnelmallista kokoustilaa. Kaikissa näissä 200 vuotta vanhoissa tiloissa käytössäsi on uusin tekniikka.
Tutustu

Tilausillalliset ja päivälliset

Haluatko kokea arktiset maut ja kiireettömän palvelun? Etsitkö illallispaikkaa, jossa rauhoittua arjen keskellä? Olemme valinneet kauteen sopivimmat ja raikkaimmat arktiset raaka-aineet.
Tutustu

Alinan opissa

Alina oli keittiön emäntänä 1900-luvun alussa ja hänen mukaansa olemme nimenneet ravintola Backaksen keittiön tämän päivän nuoren emännän Mirandan. Näillä resepteillä haluamme opastaa myös sinua raikkaiden arktisten makujen pariin.
Tutustu

Joulunaikaa

Ulkona paukkuu pakkanen mutta sisällä tunnelma on lämmin ja kotoinen. Tule nauttimaan Alina emännän notkuvasta joulupöydästä ja kiireettömästä vanhanajan kartano tunnelmasta.
Tutustu

Tiilitehtaan sauna

Kaipaavatko lihakset rentoutumista tiukan kokouspäivän tai ulkoilun jälkeen? Haluaisitko aloittaa illanvieton saunanlauteilla?
Tutustu

Tilaa uutiskirje

Saa suoraan sähköpostiisi Backaksen tuoreimmat tarjoukset ja kuulumiset.

Pyydä tarjous

Yksityisille

Yrityksille